Každá zpráva má svůj jedinečný původ: někdo v určitém čase, na určitém místě a v určité souvislosti něco řekl, napsal, natočil na video. Nebo se někde něco stalo (zase v určitém čase, na určitém místě a v určité souvislosti). A vždy byl někdo první, kdo to zveřejnil. Pokud je zpráva důvěryhodná, vyplivne vyhledávač při zadání klíčových slov spoustu (nebo alespoň několik) dalších odkazů na totožnou událost či výrok. Jestli ne – nezdržujte se: není to pravda anebo je zásadním způsobem překroucená, upravená, prostě zmanipulovaná. Pokud vyhledávač vyjede více výsledků, ještě není vyhráno. Je potřeba mrknout, kdo je původcem zprávy - jestli renomovaná média, kde platí vnitřní pravidla ověřování informací a novinářské kodexy anebo neznámé či pochybné weby (viz nedávný falešný článek neexistující doktorky Horákové v Lidových novinách).